Sälj

Att sälja med Föreningsbalen är smidigt och enkelt oavsett om du är en stor förening, ett litet lag eller en skolklass. Nedan hittar du information om hur en försäljning går till.

Så fungerar det

Så fungerar försäljningen

1

För att starta en försäljning tar en ansvarig person kontakt med oss. Vi skickar information och säljmaterial till er.

2

Varje spelare tar upp beställning på ett antal toa och hushållsbalar till släkt, vänner, grannar eller arbetskamrater och rapporterar in till den ansvariga.

3

De flesta säljer/tar order under 3-4 veckor men ni bestämmer själva hur länge, det går även bra att lägga en direktorder.

4

Beställning sker genom att fylla i beställningsformuläret på hemsidan.

5

Vi plockar ihop leveransen och skickar till önskad adress där varje spelare hämtar sina balar. Leveranstid 1-2 veckor.

6

Var och en levererar hushålls- och toapapper till sina kunder, tar betalt och betalar in till den ansvariga.

Några av våra samarbetsföreningar

Kommentarer från våra nöjda kunder

” Vi har sålt med Föreningsbalen sedan 2008 och det är ett smidigt koncept som fungerar i längden. 2021 sålde vi ca 9.000 balar på 350 aktiva medlemmar fördelat på två försäljningar och drog in ca 630.000 kr till lagen och föreningen! "

Eric Mattson
RP Linköping Handbollsförening
"Vi har sålt toapapper genom Föreningsbalen i flera år. Det är enkelt och smidigt. Vi säljer via våra lag och medlemmar och Föreningsbalen sköter resten med projektet såsom logistik, beställningslistor, säljmaterial mm. Ett enkelt sätt att få in pengar till verksamheten"
Daniel Strand
Mjölby Hockey Hockeyförening
"Vi sålde toa & hushållspapper via Föreningsbalen. Det är något vi absolut kommer göra om igen. Suverän support, bra säljmaterial, snabb och smidig leverans. Och sist men inte minst lättsålda produkter som gav ett fint tillskott i lagkassa"
Fredrik Stenlund
Antnäs/Brooklyn Tigers u-8 Hockeyförening
"Vi tycker det är suveränt att sälja papper från Föreningsbalen. Alla behöver toalett och hushållspapper och det blir bra förtjänst till laget som vi kan använda för att bekosta bussresor och övriga omkostnader"

Mattias Karlsson
Tranås Hockey AIF Hockeyförening

” Vi har sålt med Föreningsbalen sedan 2008 och det är ett smidigt koncept som fungerar i längden. 2019 sålde vi ca 8.000 balar på 350 aktiva medlemmar fördelat på två försäljningar och drog in ca 550.000 kr till lagen och föreningen! ”

”Vi har sålt toapapper genom Föreningsbalen i flera år. Det är enkelt och smidigt. Vi säljer via våra lag och medlemmar och Föreningsbalen sköter resten med projektet såsom logistik, beställningslistor, säljmaterial mm. Ett enkelt sätt att få in pengar till verksamheten”

Eric Mattsson, RP Linköping
Daniel Strand, Mjölby Hockey
Hockeyförening

”Vi sålde toa & hushållspapper via Föreningsbalen. Det är något vi absolut kommer göra om igen. Suverän support, bra säljmaterial, snabb och smidig leverans. Och sist men inte minst lättsålda produkter som gav ett fint tillskott i lagkassa”

”Vi tycker det är suveränt att sälja papper från Föreningsbalen. Alla behöver toalett och hushållspapper och det blir bra förtjänst till laget som vi kan använda för att bekosta bussresor och övriga omkostnader”

Daniel Strand, Mjölby Hockey
Hockeyförening
” Vi har sålt med Föreningsbalen sedan 2008 och det är ett smidigt koncept som fungerar i längden. 2019 sålde vi ca 8.000 balar på 350 aktiva medlemmar fördelat på två försäljningar och drog in ca 550.000 kr till lagen och föreningen! "
Eric Mattsson, RP Linköping
Handbollsförening
"Vi tycker det är suveränt att sälja papper från Föreningsbalen. Alla behöver toalett och hushållspapper och det blir bra förtjänst till laget som vi kan använda att bekosta bussresor och övriga omkostnader".
Eric Mattson, RP Linköping
Hockeyförening
Vi sålde toa & hushållspapper via Föreningsbalen. Det är något vi absolut kommer göra om igen. Suverän support, bra säljmaterial, snabb och smidig leverans. Och sist men inte minst lättsålda produkter som gav ett fint tillskott i lagkassa.
Daniel Strand, Mjöby Hockey

Några av våra samarbetsföreningar

Försäljningstips

En familj på 4 personer förbrukar i genomsnitt 2-3 toapappersbalar och 1 hushållspappersbal per halvår.

Satsa på fasta kunder, grannar, släkt och vänner som köper flera gånger per år. Återkommande kunder gör det ännu lättare till nästa tillfälle.

Sälj till dina vänner på sociala medier – Säg att de stöttar dig och din förening!

Be dina föräldrar sälja på jobbet

Försäljningstips

Be dina föräldrar sälja på jobbet

Beställningsvillkor

Minsta ordervolym vid utkörning är 5 pall. Vid beställning under 10 pall tillkommer 100 kr per pall i fraktkostnad.

En pall innehåller 45 balar. Leveranstiden är ca 1-2 veckor. Vid större kvantiteter efter överenskommelse.

Vi aviserar 1 timme innan leverans. Pallarna hämtar vi upp när utlämningen är genomförd.

Vi erbjuder även direkthämtning från vårt lager i Linköping. Det finns möjlighet att låna vår släpkärra. Den rymmer upp till 150 balar och ni hämtar den färdigpackad med önskat antal balar.

Betalningsvillkor

Faktura med 30 dagars kredit. Förtjänsten behåller ni direkt.

Fakturan kommer i samband med leveransen.

Kontaktpersonen har ansvaret för att betalning sker enligt utsänd faktura.

Kreditupplysning kan komma att tas. Dröjsmålsränta enligt räntelagen.

Beställningsvillkor

Betalningsvillkor

Faktura med 30 dagars kredit. Förtjänsten behåller ni direkt.

Fakturan kommer i samband med leveransen.

Kontaktpersonen har ansvaret för att betalning sker enligt utsänd faktura.

Kreditupplysning kan komma att tas. Dröjsmålsränta enligt räntelagen.