Toapapper för föreningsförsäljning

Vår toapappersbal

Tork Advanced är ett 2-lagers vitt svensktillverkat toalettpapper av returblandfiber med hela 69,4 meter per rulle. Varje bal innehåller 6×4 förpackningar totalt 24 rullar.

Vår hushållspappersbal

Tork köksrulle plus är ett 2-lagers vitt svensktllverkat hushållspapper av returblandfiber med 38,6 meter per rulle. Varje bal innehåller 7×2 förpackningar totalt 14 rullar.

Toapapper för föreningsförsäljning

Vår toapappersbal

Hållbarhet

När du väljer att handla av oss gör du ett aktivt miljöval. För oss på Föreningsbalen innebär det att våra produkter ska påverka miljön så lite som möjligt. Produkterna görs även till stor del av fiber från returpapper och annat återvunnet pappersmaterial. Råvarorna köps in så lokalt som möjlig med ett hållbart perspektiv och de tillverkas givetvis i Sverige vid bruket i Lilla Edet.

Kompakta rullar – mer för dig, bättre för miljön! Våra rullar är mer kompakta än de flesta andra på marknaden. För dig innebär det att de räcker längre och att du slipper byta rulle lika ofta. Helt enkelt får du en lite bekvämare vardag. För miljön betyder det flera kilo papper i varje transport – vilket i sin tur ger färre transporter, mindre CO2 utsläpp och det gillar miljön.

• Återvunnet

• Lokalt

• Mycket på rullen

• Färre transporter

Hållbarhet

När du väljer att handla av oss gör du ett aktivt miljöval. För oss på Föreningsbalen innebär det att våra produkter ska påverka miljön så lite som möjligt. Produkterna görs även till stor del av fiber från returpapper och annat återvunnet pappersmaterial, råvarorna köps in så lokalt som möjlig med ett hållbart perspektiv. De tillverkas givetvis i Sverige i vid bruket i Lilla Edet.

Kompakta rullar – mer för dig, bättre för miljön! Våra rullar är mer kompakta än de flesta andra på marknaden. För dig innebär det att de räcker längre, och att du slipper byta rulle lika ofta. Helt enkelt får du en lite bekvämare vardag. För miljön betyder det fler kilo papper i varje transport – vilket i sin tur ger färre transporter, mindre CO2 utsläpp och det gillar miljön.

Miljömärkning

Alla våra produkter har miljöstämpeln EU Ecolabel som är den Europeiska unionens märkningssystem för att produkter  uppfyller höga miljökrav. För mjukpappersprodukter innebär det att de är tillverkade av återvunnen fiber från 100 % hållbart förvaltade skogar.

FSC-stämpeln garanterar att produkten är tillverkad av fiber från hållbart förvaltade skogar och andra kontrollerade källor.

Miljömärkning

Alla våra produkter har miljö stämpeln EU Ecolabel som är den Europeiska unionens märkningssystem för att produkter ska uppfylla höga miljökrav. För mjukpappersprodukter innebär det att de är tillverkade av återvunnen fiber från 100 % hållbart förvaltade skogar.